Persoon in rolstoel onderaan de trap, kan niet naar boven

Training ‘help mijn klant verprutst digitale toegankelijkheid’

Zul je net zien.
Bouw jij een toegankelijke website of webshop, verprutst jouw klant de toegankelijkheid. Want dit hoor je dan:

Het zou wel een ‘H1’ moeten zijn, maar die was niet zo mooi. ‘H4’ past beter bij de vormgeving.

Poeh. En van de videomakers krijg je dit terug:

Een losse ondertiteling voor doven- en slechthorenden? Die gebruiken dit product toch helemaal niet?

Oudere man tilt zijn bril op zijn voorhoofd

Ondertiteling bij video’s (via ‘Closed Captions’) is niet alleen voor doven- en slechthorenden belangrijk, maar ook voor het overbrengen van de informatie in bijvoorbeeld de stiltecoupe van de trein, of in een rumoerige ruimte.

Activeer je klant, redactie en (interne) leveranciers

Hoe ga je daarmee om? Wat vertel je een klant? En vooral, hoe zet jij je klant aan het werk in het samenspel met haar (interne) leveranciers?

Wat moeten de ‘marketing-guru’s’ weten? En wat vertel je de samensteller van gebruikershandleidingen? Of de maker van je videotutorials?

De trainingsinhoud

Het is belangrijk om te weten waarom je bepaalde keuzes maakt, maar vooral ook hoe.

In een interactieve sessie met alle leveranciers van de website of app vertellen we waarom toegankelijkheid zo belangrijk is, en vooral hoe je digitaal toegankelijk werkt.

Bijvoorbeeld:

  • Wat wordt er verwacht van de maker van videotutorials?
  • Hoe ga je om de toegankelijkheid van gebruikershandleidingen?
  • Hoe gaat SEO hand-in-hand met digitale toegankelijkheid?
    (spoiler: een toegankelijke website vergroot het bereik tot wel 25%!)

Deze trainingen zijn altijd op maat.
Eigenlijk zijn het ‘bewustwordingssessies light’ met concreet handelingsperspectief en uitleg ‘wat en hoe’ er gehandeld moet worden.

Laten we kennismaken om te bespreken wat wij kunnen doen voor jouw klanten.